Skip to main content

Experience # 0.3

Опит # 0.3
Съвместен танцов проект
на Сдружение „По действителен случай” и Изабел Шад (Германия),
изследващ ембрионалните процеси, телесния опит и връзката им в израза на танца.


"Канон, период, цикъл, спирала, времево взаимоотношение, промяна, повторение, пулс - през различните периоди тези термини се използват за идентифициране на организма като специфично подреден модел, като структура, съдържаща в себе си свое собствено време. Ритъмът е промяната в правилото, съединяваѝки се с него, и след промяната на явленията в цялостната структура може да преосмисли самата воля на организма." 
(Янина Велман, „Формата на създаването“)


Хореография: Изабел Шад
Участници: Ирина Голева, Ивайло Димитров и Огнян Голев
Музика: Л. В. Бетховен, Голяма фуга в си бемол мажор, оп.133
www.isabelle-schad.net

Проектът се осъществява с подкрепата на: Министерство на Културата на Република България, Гьоте Институт България, Национален Фонд Култура, Uferstudios Берлин, Tanzfabrik Берлин, Български Културен Институт Берлин и Софийска Градска Художествена Галерия.

дата: 30 януари 2012, 19.00
място: Софийска Градска Художествена Галерия
www.sghg.bg



Experience # 0.3
А dance project
of “Based on actual events” organization (Bulgaria) and Isabelle Schad (Germany)

A research around embryological processes & body experiences and its relation to writing dance.

"Canon, period, cycle, spiral, relations of time, change, repetition, pulse - the tracts of time used these notions to signify the organism as a specific pattern of order, more precisely: as a structure that contains its own time. Rhythm has been that rule under which the change of appearances assembles to a coherent entity and where the becoming of the organism could be thought of anew."
(Janina Wellmann, the form of becoming)

Choreography: Isabelle Schad
Performers: Ognian Golev, Ivaylo Dimitrov and Irina Goleva
Music: L. v. Beethoven, Grand Fugue, B-flat major, op.133
Production: “Based on actual events” organization (Bulgaria) and Isabelle Schad (Germany) 
Supported by: Goethe Institute Bulgaria, the Bulgarian Ministry of Culture and the National Cultural Fund, Uferstudios Berlin, Tanzfabrik Berlin, Bulgarisches Kulturinstitut Berlin and Sofia Art Gallery.


Dates: 12 and 13 January 2012, 17.30
Place: Uferstudio 5, Badstr. 41a, Berlin
www.uferstudios.com




Comments

Popular posts from this blog

ОСТАЛГИЯ - авторски театрален проект

  "ОСТАЛГИЯ" - авторско представление Участници: Огнян Голев – актьор  Теодора Дончева – художник  Павел Терзийски – музикант Текст и постановка: Огнян Голев Там където хората не говорят за миналото си, то привидно не съществува, нещо като измислена (фалшива) амнезия. Как обаче това рефлектира върху взаимоотношенията между поколенията. Защо бленуваната промяна не настъпва, след като се борим да сме свободни? Какво трябва да направим, че да сме щастливи там където сме родени в ситуация на животинска борба за оцеляване?  Защо е нужно да се кланяме на измислени от нас богове, като Топлофикация? Къде съм аз в това, което ми предначертават, там където аз решавам живота си? Пространство за гледни точки по тези въпроси дава експериментален театрален проект Осталгия. Една история за времето на възможностите. Проектът е реализиран с финансовата подкрепа на Министерство на Културата. Проект ОСТАЛГИЯ  е седми авторски проект на Сдружениет

"Butterflies are jet-fighters actually" project

 „Пеперудите са всъщност изтребители” Авторски мултижанров пърформънс на Сдружение „По действителен случай” Награди - Hаграда "Икар" 2009 за дебютна Ирина Дочева Голева - Номинация "Икар" 2009 за авторска музика на живо на Александър Даниел За проекта Преминаването по линията на една раздяла е темата на театралният опит "Пеперудите са всъщност изтребители" и въпросът който вълнуваше екипа е: по какъв начин човек изминава целият път до изплуването и колко енергия му е нужна за да не заседне в безкраен цикъл. В този случай разглеждаме раздялата като процес с ясно отличими фази разпределени във времето и линията която го описва най-добре е хистерезисната крива, по тази крива е построено и представлението. Анонс Между моноспектакъла и концерта, представлението е концентрат от силна поезия и неподправена емоция, поднесени с много хумор. "Елегантната раздяла в девет стъпки" (подзаглавие на спектакъла) разказва з

хистерезисна крива

Хистерезисната крива представлява намагнитването на материала в зависимост от това, в колко силно магнитно поле е поставен. Тази крива представлява затворен симетричен контур. В представлението "Пеперудите са всъщност изтребители" я използваме като графично описание, което ще помага за етапите на промяна в персонажа. Елегантна раздяла в девет стъпки. Суперстъклензмей В устата ми хиляди парченца смях Натрошени Разбити зъби Водата спря Секунда въздух Смях. До понеделник, а? Пред мивката – „Houston, we have a problem” Та седя си и бъркам из помията – малко като Жак-Ив Кусто в неговата мръсна подводница – и търся парцали от предишната пяна. А там плуват корички, обелки от лук и някакви стари целувки. „Houston, we have a problem.” Все едно, не мога да ти вдигна, защото са ми мокри ръцете. Пак го натискаш да звъни телефона. НЕ МОГА ДА ВДИГНА, СЕГА МИЯ ЧИНИИ!!! Ебаси. Търкауета Аз съм ток. Подавам си ръка.Здрасти - аз съм най бавната светкавица на света.Преебавка съм..Аз